۶ روش هوشمندانه برای پس انداز در لباس عروس

۶ روش هوشمندانه برای پس انداز در لباس عروس

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

روز عروسی، روز بزرگ و مهمی در خاطرات و زندگی افراد است. بزرگ یا کوچک بودن جشن عروسی اهمیتی ندارد و در هر صورت این روز، قرار است به خاطره‌ای مهم تبدیل شود که جزئیات آن تا سال‌های زیادی در خاطر همه می‌ماند. باید برای همه چیز به خوبی برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید ملزومات یک عروسی بی‌نقص را آماده کنید‌. در این مطلب می‌خواهیم به صورت همه جانبه، درمورد صرفه‌جویی در تهیه لباس عروس صحبت کنیم؛ مهم است بدانید که برای یک لباس عروس بی‌نقص نیاز نیست خرج‌های چند صد میلیونی کنید و نارسیا می خواهد با دانستن برخی نکات بتوانید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهترین لباس عروس را تهیه کنید.

 

 

لباس عروس ارزان

عوامل زیادی در تعیین قیمت لباس عروس دخیل است. مسلما شما فقط پول پارچه لباس را پرداخت نمی‌کنید؛ محله‌ای که از آن لباس عروس می‌خرید، موقعیت مکانی مغازه یا مزون، نام طراح لباس، جنس پارچه، نوع دوخت، نو یا دست دوم بودن لباس و..‌. برخی از عوامل موثر در قیمت لباس عروس است. برای صرفه‌جویی در خرید یا دوخت لباس عروس، بهتر است ابتدا سراغ مزون‌های کوچک و پایین شهر بروید. احتمال این که در این مزون‌ها، یک لباس عروس زیبا و ارزان پیدا کنید بسیار زیاد است.

علت قیمت بالای برخی لباس عروس‌ها هم، نام و شهرت طراح لباس است. برای این که باز هم بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و در خرید لباس عروس صرفه‌جویی کنید، نباید سراغ نمونه‌های مزونی بروید. این لباس‌ها هر چند که طراحی ساده‌ای هم داشته باشند، قیمت گزافی خواهند داشت. مغازه‌ها و مزون‌هایی که در محله‌های گران‌قیمت قرار دارند، باید هزینه زیادی را برای اجاره مغازه بپردازند به همین خاطر قیمت زیادی هم بر روی لباس‌ها می‌گذارند؛ بنابراین حتما باید نوع محله را هم در نظر بگیرید. اگر وسواس ندارید می‌توانید به سراغ لباس‌های دست دوم بروید. با خرید لباس عروس دست دوم، به طور چشم گیری در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد؛ چرا که قیمت لباس عروس دست دوم تقریبا یک سوم قیمت لباس عروس نو است.

 

 

امانت گرفتن لباس عروس

با خودتان رو راست باشید، لباس سفید دنباله‌دار سنگ‌کاری شده با دانتل بزرگ را در کدام میهمانی می‌توانید به تن کنید؟ هیچ‌کجا جز در عروسی خودتان! می‌توان گفت خریدن لباس عروسی، بیهوده‌ترین خرج جشن عروسی است. می‌توانید لباس عروسی را از یک دوست به امانت بگیرید. برخی موسسه‌های ازدواج آسان هم بدون گرفتن هیچ هزینه‌ای لباس عروسی‌ را امانت می‌دهند. معمولا برای امانت لباس عروس، نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید؛ برخی از این موسسه‌ها، قبل از امانت دادن لباس عروس مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌کنند تا مطمئن باشند لباس را سالم تحویل می‌دهید.

 

 

دوخت لباس عروسی توسط خیاط

از دیگر راه‌های صرفه‌جویی در تهیه لباس عروسی، سفارش دادن به یک خیاط ماهر است. در این شیوه، نمی‌توانید به اندازه تهیه لباس دست دوم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید؛ ولی دیگر پول برند لباس را پرداخت نمی‌کنید. می‌توانید حتی در سایت‌های خارجی جست و جو کنید تا لباسی کاملا به روز پیدا کنید. برای دوخت لباس عروسی باید ابتدا خیاطی پیدا کنید که بتوانید به او و مهارتش اعتماد کنید؛ چرا که خیاط بد، می‌تواند روزگار لباس عروس‌تان را کاملا سیاه کند! برای خرید پارچه و ملزومات دوخت لباس عروس، خودسرانه عمل نکنید و حتما طبق نظر خیاط‌تان خرید کنید. معمولا خیاط‌ها فروشنده‌هایی را می‌شناسند که بهترین متریال را با بهترین قیمت ارائه کند؛ بنابراین خیاط خوب می‌تواند نقش موثری در صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته باشد.

 

 

طراحی لباس عروس از مزون‌های قدیمی

شاید ندانید که ترند‌های روز دنیای مد و فشن، لباس‌ها و اکسسوری‌های کاملا فراموش‌ شده‌اند. برای همین است که بعد از چند سال، دوباره شلوارهای بگ و دمپاگشاد ترند شده‌ است؛ اگر دقت کرده باشید، پرطرفدارترین استایل‌های امروزی شبیه استایل‌های دهه هفتاد و هشتاد است! مانتوهای اورسایز، شلوارهای گشاد، روسری‌های کوچک و... همه در آن سال‌ها استفاده می‌شد. پس می‌بینید که دنیای مد و فشن همیشه در حال تکرار است؛ ولی طراحان بخشی از لباس‌ را که جامعه آن را پس می‌زند حذف می‌کنند وبا کمی تغییر، طراحی‌های قدیمی و فراموش شده را روانه بازار می‌کنند. برای همین است که مانتوها و کت‌های یقه انگلیسی پرطرفدار امروزی، همانند مانتوهای دهه ۷۰ آپل‌دار نیست! اگر باهوش باشید همیشه می‌توانید با صرفه‌جویی زیادی، به روزترین لباس‌ها را به تن کنید. لباس عروسی هم از این قاعده مستثنی نیست! درست خواندید؛ برای خرید لباس عروسی ارزان قیمت می‌توانید به سراغ مزون‌های قدیمی لباس عروس بروید. احتمالا در مزون‌های قدیمی می‌توانید لباسی مطابق سلیقه خودتان پیدا کنید؛ فقط کافی‌ست کمی خلاقیت به خرج دهید و بدانید کدام بخش‌ها را باید از لباس حذف کنید و کدام بخش‌ها را بدون تغییر نگه‌دارید. بهتر است در این مورد بی‌گدار به آب نزنید و قبل از خرید لباس از طراح لباس کمک بگیرید و یا با سرچ در اینترنت، چند ایده پیدا کنید. با این کار، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها انجام می‌شود و خیالتان راحت است که برای لباسی که تنها یک شب به تن می‌کنید، بهای زیادی پرداخت نکرده‌اید.

 

 

اجاره لباس عروسی

اجاره کردن لباس عروسی موجب می‌شود در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی زیادی شود؛ ما به تفاوت لباس اجاره‌ای با لباس عروس خریده شده به قدری زیاد است که حتی می‌توانید با پول آن سفری کوتاه بروید! هیچ‌گاه گمان نکنید که لباس‌های اجاره‌ای کهنه و کثیف هستند؛ از لحاظ ظاهری، لباس‌های اجاره‌ای تفاوتی با لباس نو ندارند. این لباس‌ها قبل و بعد از استفاده در خشک‌شویی شسته می‌شوند. لباس‌های اجاره‌ای طبق این که چند بار پوشیده شده‌اند دسته‌بندی می‌شوند. برخی لباس‌ها دست دوم، برخی دست سوم و برخی هم نو اند‌. اطلاعات مربوط به لباس را می‌توانید هنگام مراجعه به مزون‌های لباس عروس به دست بیاورید.

 

 

انتخاب لباس عروس ساده

اگر طرفدار لباس عروس‌های ساده و بدون زرق و برق‌ هستید می‌توانید صرفه‌جویی خوبی در تهیه لباس عروس داشته باشید. لباس عروس های ساده غالبا برش‌های ساده‌ای هم دارند ولی برای مزون‌های فروش لباس عروس فرقی نمی‌کند که هزینه آماده‌سازی لباس چقدر پایین بوده و در هر صورت از شما درخواست می‌کنند که بهای زیادی برای تهیه لباس عروس پرداخت کنید. اگر کمی مهارت خیاطی داشته باشید حتی خودتان هم می‌توانید لباس عروس‌تان را طبق برش یکی از ماکسی‌های خوش دوخت‌تان برش بزنید و آماده کنید.

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.