شومیز و مدل های مختلف آن را چگونه بشناسیم؟

شومیز و مدل های مختلف آن را چگونه بشناسیم؟

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

شومیز یک لباس زنانه است که اکثر خانم ها طرح ها و انواع مختلفی از آن را، در داخل کمد خود دارند و به نوعی محبوب ترین نوع پوشش خانم ها است. شومیز یک لباس مردانه است اما در حال حاضر برای خانم ها نیز دوخته و فروخته می شود و خانم های زیادی اعم از شاغل و غیر آن انواع آن را به تن دارند. تفاوت بارزی که شومیز با لباس زنانه دارد در ظاهر آن است به بیان ساده تر شومیز نه پیراهن مردانه و نه یک بلوز زنانه است، بلکه بین این دو قرار دارد. مثلا یقه و سرآستین شومیز خشک و سفت تر از بلوز زنانه است. پارچه ای که در دوخت شومیز استفاده می شود نرم و لطیف است که نگهداری آن را سهل تر می کند در ادامه به معرفی انواع پارچه استفاده شده در شومیز نیز پرداخته می شود، با نارسیا همراه باشید.

 

شومیز

 

کلمه شومیز یعنی چه؟

شومیز یک کلمه فرانسوی است و فرانسوی ها به آن chemise می گویند که انواع مختلف و متفاوتی از پوشیدنی های بالاتنه بانوان را شامل می شود. مانند: تی شرت ها، بلوزها، ژاکت ها و ... ساده تر بگویم پیراهن هایی مانند پیراهن های مردانه جلوبازی که برای بانوان دوخته می شود را شومیز می گویند.

شومیز دخترانه انواع و طرح های مختلفی دارد و به این دلیل دنیای از مدل را در خود جای داده است که ما می توانیم هم برای مهمانی ها و دورهمی های غیررسمی و نیمه رسمی و هم مهمانی ها و مراسم رسمی آن ها را به تن نماییم، در ادامه با انواع شومیز بیشتر آشنا خواهید شد.

 

انواع شومیز زنانه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد دنیای شومیز زنانه دنیای وسیعی است و طرح ها و مدل ها و انواع مختلفی در این دنیا جای گرفته اند و همین دایره وسیع انتخاب را برای بانوان خوش سلیقه و خوش استایل و شیک پوش جذاب تر نموده است. با گستردگی انواع آن انتخاب ها نیز متنوع تر می شود و افراد می توانند با استفاده از فاکتور های زیادی اعم از سن و شکل اندام و رنگ پوست و موقعیت اجتماعی هر یک از انواع آن را انتخاب نمایند. در یک تقسیم بندی کلی می توان انواع مدل شومیز دخترانه را به دسته بندی ذیل بیان نماییم:

  1. شومیز جلوبسته  
  2. شومیز یقه‌ملوانی
  3. شومیز مجلسی یقه‌پلیسه
  4. شومیز پشت‌باز
  5. شومیز سفید
  6. و شومیز یقه‌پاپیونی

 

شومیز بقه پاپیونی

 

       8. شومیز یقه فرانسوی   

       7. شومیز یقه‌هفت

 

شومیز یقه هفت

 

جنس شومیز

برای این که جنس شومیز را انتخاب نماییم ابتدای امر باید بدانیم شومیز چه کاری را باید برای ما انجام دهد. اگر می خواهیم آن را هر روز بر تن نماییم، باید جنسی باشد که مقاومت و کیفیت بالایی داشته باشد. زیرا که در پی شستشوی زیاد نباید خراب شود. در ذیل چند نوع از انواع جنس شومیز را برای شما توضیح داده ایم.

شومیز هایی از جنس نخ

این نوع جنس در هر لباسی راحتی را برای شما همراه دارند و علاوه بر راحتی بسیار مقاوم و نگهداری از آن بسیار راحت است در ضمن می توان آن را با هر لباس دیگری ست کرد. اگر از شومیز به طور روزانه استفاده می نمایید بهترین انتخاب انتخاب شومیز با جنس نخ می باشد.

شومیز از جنس ابریشم

این نوع شومیز ها نیاز به مراقبت و نگهداری فوق العاده ای دارندو در دواردی که می خواهید استایلی رسمی داشته باشید بهترین گزینه برای پوشش شما می باشند. در ضمن شستو شوی این نوع از شومیز بسیار حساس است و باید دقت بالایی در زمان شستن آن داشته باشید. برای ست کردن این نوع شومیز بهترین گزینه این است که آن را با شلواری جین و یا دامن زیبا بر تن نمایید.

شومیز از جنس پلی استیر

اگر دنبال شومیزی با ماندگاری بالا می گردید به شما تبریک می گوییم، زیرا که این نوع جنس از شومیز بهترین گزینه می باشد. شومیز جنس پلی استیر را هر چقدر هم که بشویید و بر تن نمایید شکل و ظاهر آن خراب نمی شود و شکل خود را حفظ می نماید. دقیقا بنا به همین دلیل که ماندگاری بالایی دارد طرح ها و رنگ های بیشتری نیز نسبت به موارد گفته شده در بالا دارد. نکته منفی این نوع جنس نسبت به موارد بالا این است که در ساخت این نوع جنس از مواد مصنوعی و پلاستیکی استفاده شده است که اگر از آن دسته افرادی هستید که به این نوع جنس حساسیت دارید بهتر است به دنبال جنس های دیگری بروید.

 

شومیز مشکی

 

چه نکاتی در انتخاب پارچه شومیز مهم است؟

همانطور که پیشتر نیز تا حدودی به آن اشاره شد در تهیه و ساخت پارچه شومیز باید فاکتور های مختلفی را رعایت نمود که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد. این کیفیت با جنس پارچه و ساختار آن تهیه می شود. نارسیا این امکان را برای شما عزیزان و بانوان خوش سلیقه فراهم آورده تا از بین انواع زیادی از پارچه ها طرح شومیزی که مخصوص خودتان باشد را سفارش دهید و همچنین می توانید با انتخاب خیل وسیعی از طرح ها و مدل ها و رنگ ها شومیزی انتخاب نمایید که جذابیت شما را دوچندان نماید. با خرید اینترنتی شومیز از نارسیا لذت شیرین خریدی اینترنتی آسان و ایمن را به خودتان هدیه دهید.

 

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.