هزینه های مراسم عقد به عهده کیست؟

هزینه های مراسم عقد به عهده کیست؟

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

هرمراسمی هزینه هایی در بر دارد و دانستن این که هزینه آن برعهده کیست مهم است البته هر شهری فرهنگ خودش را دارد و دانستن کلی هزینه هر مراسمی مانند عقد، عروسی .. مهم خواهد بود شاید این سوال که آیا جشن عقد به عهده کدام یک از خوانواده هاست سوال افرادی باشد که به تازگی قرار است جشن عقد خود را برگزار کنند ازعقد تا عروسی یک پرسه طولانی است وممکن است چند ماه یا چند سال طول بکشد که در این برهه زمانی ممکن است هزینه های زیادی به خانواده ها متحمل شود دانستن این موضوع که چه هزینه هایی برعهده خانواده عروس است و کدام یک به عهده خانواده داماد کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیرید و چقدر از هم دیگر انتظار داشته باشید البته ممکن است در بعضی از فرهنگ ها این موضوع متفاوت باشد . در این مقاله  نارسیا به جزئیات این مسئله خواهیم پرداخت لطفا همراه ما باشید تا به نکاتی مهم در این باره بپردازیم.

 

مراسم عقد به عهده کیست

 

 مراسم جشن عقد 

همانطور که میدانید جشن عقد یکی از مهم ترین مراسم ها ایرانی ها به شمار میاید و از دیرباز در فرهنگ ایرانیان بوده است که باید خانواده ها توجه زیادی به آن داشته باشند و سعی بر این داشته باشند تا دلخوری و ناراحتی برای عروس و داماد به وجود نیاید باید در نظر داشته باشید که هزینه های عقد و عروسی ..‌‌‌. در فرهنگ شهر ها متفاوت است. بهتر است اول با فرهنگ خانواده مقابل آشنا شوید تا از مشکلاتی که ممکن است بعدا به وجود بیاید جلوگیری شود بعضی از جشن ها بین فرهنگ ها مشترک است مانند پهن کردن سفره عقد که در این مراسم یک سفره ترمه که روی یک پارچه سفید پهن میکنند واجزای دیگر مانند آینه شمعدان ، سکه،گل، حلقه.... روی آن قرار میدهند و عقد را برگزار میکنند.

 

 کدام خرید های عقد به عهده داماد است ؟

هزینه عقد با توجه به توافقات بین خانواده ها انجام میشود که بعضی از هزینه ها به عهده داماد و بعضی از آنها بر عهده عروس خانوم میباشد هزینه هایی که بر عهده داماد است. شامل اند از: هزینه آزمایشگا ، سالن عقد و دفتر ثبت ازدواج لباس عقد محضری و لباس عقد عروس ، شیرینی برای محضر، آرایشگاه ،حلقه ، ساعت ، کیک مراسم عقد ... و زیر لفظی بعد از خواندن خطبه عقد داماد برای گرفتن بله از عروس خانوم زیر لفظی برا عروس خانوم در نظر میگیرد که میتواند انگشتر یا گردنبند و ... باشد اگر هزینه های دیگری را نیز اگر به توافق به عهده گرفته باشید را نیز باید پرداخت کنید.

 

لباس عقد

 

 کدام خرید های عقد با عروس خانوم است؟

خانواده عروس نیز همانند خانواده داماد وظایفی در قبال عقد دارند و هزینه هایی بر عهده آنها خواهد بود که ما به آنها میپردازیم هزینه هایی که خانواده عروس باید پرداخت کنند. شامل اند از:  لباس عقد محضری داماد ، حلقه داماد، ساعت داماد ، ظرف عسل .. البته همه این هایی که ذکر شد خرید هایی اگه هستند که در کل بر عهده طرفین است و اگر توافق بر این باشد که هزینه های دیگری بر عهده خانواده عروس باشد موظف هستند تا پرداخت کنند.

 

لباس عقد


جزئیات مراسم عقد

فاصله بین جشن عقد و عروسی را  دوران عقد می نامند که با توجه به شرایط زوج ها ممکن است از چند ماه تا چند سال به طول بی انجامد که در فاصله بین عقد و عروسی عید و مراسم های مختلفی وجود دارد مانند شب یلدا، عید قربان ، عید فطر و ... که در هر کدام از این مراسم ها خانواده عروس خانواده داماد را به صرف شام دعوت میکنند و خانواده داماد نیز هدیه ای برای عروس خانوم در نظرمیگیرند و در آخر توجه داشته باشید.
مهم ترین چیزی که باید آن توجه کنید تفاهم بین عروس و داماد است  نه اینکه هزینه عقد با کیست؟ پس اگر شرایط جوری است که نمیتوان خیلی از هزینه های اضافی را تهیه کنید پس بهتر است در این شرایط بد اقتصادی هوای هم دیگر را داشته باشید اجازه ندهید به خاطر این که طرفین بعضی از رسم رسومات را نمی توانند بخاطر مشکلات مالی بجا بیاورند دلخوری و ناراحتی برای عروس و داماد به وجود بیاید.

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.