از کجا بفهمیم بدنمان به کدام پارچه آلرژی و حساسیت دارد؟

از کجا بفهمیم بدنمان به کدام پارچه آلرژی و حساسیت دارد؟

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

متاسفانه امروزه بازار ها پرشده از لباس های  که از مواد شیمیایی  و پلاستیکی تهیه شده انددر گذشته ها لباس ها از الیاف طبیعی تشکیل میشد ند ولی امروزه بخاطر افزایش جمعیت و کم بود الیاف طبیعی برای تهیه لباس به مواد غیر طبیعی روی آوردند و  این نوع لباس ها میتوانند به شدت برای پوست افراد مضر باشند که اکثرا خانوم ها دچار این مشکلات  پوستی میشوند. چون خواهان لباس های جذب و چسبان هستند  آسیب های پوستی مانند آلرژی و یا حساسیت پوست ک اکثر افراد بخاطر قیمت پایین آن از این نوع لباس ها استفاده میکنند
آلرژی به طور معمول خطرناک نیست و نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن شماست این نوع بیماری باید از طریق آزمایش خون و یا آزمایش پوست تشخیص داده شود.
عامل آلرژی پوست گاه به علت الیاف پارچه است و گاه به علت مواد شیمایی ک طی فرایند لباس درآن بکار رفته است  بروز میدهد.در مجله نارسیا با ما همراه باشد تا اطلاعات کامل در این باره را به شما بگوییم.


الیاف مصنوعی

پلی استر  این نوع پارچه ها با این که طرفداران زیادی دارند ولی  میتوانند برای پوست بدن ما مضر باشد این نوع لباس ها جلوی تنفس پوست را گرفته ودمای بدن را بالا میبرند
 پارچه های ریون این نوع پارچه ها میتواند به شدت برای پوست بدن ما مضر باشند این نوع پارچه از مواد شیمیایی تشکیل شده است و در بعضی موارد باعث حالت تهوع و یا استفراغ در فرد شود همچنین لباس های که از نایلون تشکیل شده اند که اکثر برای تولید جواب یا لباس خواب هاو یا لباس زیر از پارچه های نایلون استفاده میشود .
 این نوع پارچه  باعث عفونت و مشکلات پوستی در فرد خواهد شد 
همچنین پارچه های اکریلیک از موادی ک سرطان زا هست تولید میشود که میتواند باعث بروز مشکلات زیادی در افراد شود.

الیاف مصنوعی


الیاف طبیعی 

بهترین نوع لباس لباس های هستند که از الیاف طبیعی تشکیل شده اند این نوع لباس ها به هیچ عنوان برای پوست  بدن ضرر ندارند لباس های که از پنیه تشکیل شده اند اجازه تنفس به پوست را میدهند و در گرمای تابستان  به خاطر دمای بالا انتخاب خوبی خواهد بود .
همچنین لباس های که از جنس پشم هستند صد درصد طبیعی و بادوام هستند این نوع پارچه نرم و سبک است و بدن را در برابر پرتوهای فرابنفش محافظت میکنند .
لباس های  که کشمیر  تشکیل شده اند نیز در تولید آن هیچ ماده شیمایی به کار نمیرود و حس خوبی به شما و پوستتان خواهد داد و همچنین  کنف الیاف  طبیعی است هزاران سال است که انسان ها از آن استفاده میکنند این نوع لباس های  طبیعی به هیچ عنوان حالت خود را از دست نمیدهند و گشاد نمیشوند . 
ابریشم اینم یک نوع الیاف طبیعی است که برای تهیه لباس استفاده میشوند این نوع لباس ها نه تنها برای پوست مفید هستند بلکه روند پیری را کاهش میدهند و از بروز آلرژی جلوگیری میکنند.
و در آخر بانبو یکی دیگر از الیاف طبیعی است که استفاده از این نوع لباس ها برای افرادی ک آلرژی دارند مناسب هستند و از بروز حساسیت جلوگیری میکنند


انتخاب لباس پلاستیکی 

لباس های پلاستیکی و الیافی غیر طبیعی میتواند به شدت برای پوست  انسان مضر باشد این نوع پارچه ها ن تنها باعث دچار حساسیت پوستی در فرد میشوند بلکه باعث  بروز عفونت درآنها خواهد شد .
استفاده از لباس زیر های پلاستیکی به علت نبود گردش هوا باعث بروز مشکلاتی در فرد خواهد شد و همچنین  رنگ و سفید کننده هایی که در این نوع لباس ها به کار میرود حاوی فلزات سمی و سنگین مانند کروم  و کادمیم هستند که مشکلاتی متنوعی برای افراد به همراه خواهد داشت و یا باعث مشکلات بارداری و یا سرطان خواهد شد همه موادی که در این نوع لباس ها به کار رفته تهدیدی برای سلامتی انسان به شمار میاید .

لباس های طبیعی 

استفاده از پارچه های که با الیاف طبیعی و خالص ساخته شدند مانند پنبه، کنف، کتان، ابریشم ، کشمیر ..... نه تنها برای سلامتی ما بسیار تاثیر گذار هستند بلکه این نوع الیاف با محیط زیست سازگاری دارند و از بروز بیماری پوستی   و عفونی مختلف جلوگیری میکنند . پارچه هایی که برای دوخت شومیز آستین پفی و شومیز مجلسی به کار برده میشود همه از این نوع .الیاف طبیعی هستنتد.
و حس راحتی به شما میبخشد بسیاری از افراد به علت گران بودن این نوع لباس ها به سراغ لباس های بی کیفیت و بیماری زا میروند که باید بدانید انتخاب یک نوع لباس مناسب  و سالم بهتر است خرید چند نوع لباس بی کیفیت و ارزان است .

اعلائم حساسیت

اعلائم حساسیت لباس ممکن است ساعت ها و یا روز ها طول بکشید تا بروز کنند علائمی  مانند راش ، خارش ، تاول ، کهیر ، قرمزی پوست است در صورت بروز این نوع علائم و شدت زیاد آن ب پزشک مراجعه کنید تا دارو تجویز کند  از مایع  ویا صابون کمتری برای شستن لباس ها استفاده کنید چون با استفاده زیاد از صابون ممکن است  روی الیاف لباس باقی بماند و باعث سوزش پوست تان شود.

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.