چند ترفند عالی برای جلوگیری از آبرفت لباس | نارسیا

چند ترفند عالی برای جلوگیری از آبرفت لباس | نارسیا

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

چه نوع پارچه هایی آب می روند

بدترین چیزی ک میتوانید با آن رو برو شوید این است لباس نخی بخرید و بعد از شست شو اب برود بیشترین نوع لباس که آب میروند  لباس های نخی هستن  و اگر قبل از دوخت شسته شود دیگر بعد از دوخت آب نمیرود  طریقه شستن و خشک کردن لباس هم میتواند تاثیر گذار باشد  و به این علت است ک بعضی از افراد سراغ لباس هایی ک با الیاف مصنوعی میروند و الیاف مصنوعی هم باعث میشود پوست به خطر بیوفتد در نارسیا همراه ما باشید تا نکاتی را در اختیارتان بگذاریم.


علت  آبرفت لباس ها 

با آب رفت پارچه لباس تغییر در اندازه آن شاهد خواهیم بود در پارچه های ترکی و کش بافت وجود منفذ ها در پارچه لباس و نوعی نخ باعث میشود پس از شستشو تغییر سایز بدهند.
معمولا لباس های که مرحله آبرفت پارچه را طی نکردند  مثل لباس بافت های زمستانه  و لباس های که با پارچه های خام دوخته شده اند امکان ابرفتی در این نوع لباس ها زیاد است.
پارچه های که بافت گشادتری دارند میزان ابرفت در انها بیشتر است و پارچه های که گره های تنگ تری دارند مثل پیراهن مجلسی کوتاه یا بلند سخت تر به حالت اولیه برمیگردند.

 

 ابرفت لباس

 

آبرفت لباس در اثر حرارت

 بهتر است از آب گرم برای شستن لباس های نخی و پنبه دوری کنید. آب گرم برای شستن پارچه پنبه‌ای مناسب نیست و می‌تواند موجب کوچک شدن الیاف لباس شود. مقدار کوچک شدن پارچه به بافت آن و نحوه درست شدن پارچه در کارخانه نساجی ربط دارد. آشکار است که شما نمی‌توانید بافت پارچه را تغییر دهید اما می‌توان با توجه ب نکات ذکرشده از کوچک شدن زیاد پارچه جلوگیری کرد از لکه برها ی مخصوص برای پاک کردن لباس هایی مثل مانتو مجلسی ،سرهمی اسپرت  استفاده کنید قبل از استفاده از لکه بر مطمعن شوید که تاثیری روی رنگ لباس ندارد.
 
 

جلوگیری از ابرفت لباس 

تولید کننده گان لباس سعی در این دارند که تا حدی از ابرفتگی لباس ها جلوگیری کنند در مرحله تولید پارچه و لباس از روش های مختلف مانند کامپکت یا مرسریزه کردن نخ یا پرس و ترکیبات مواد مصنوعی ....  استفاده میشود  .
اگرلباس با جنس نخی یا پنبه انتخاب کردید بهتر است یکم رطوبت به لباس بدهید تا آب و الیاف .... مترادم شوند. اگر لباس اب رفت شد میتوان با اتو بخار کمی بهتر کرد بهتر است قبل خرید پارچه یا لباس نخی از فروشندگان سوال کنید که قبلا پارچه مد نظر اب رفته است یا نه چون معمولا همان بار اول اب میروند اگر قبل از دوخت لباس پارچه های نخی شستشو داده شود این کار باعث میشود بعد از دوخت آب نرود.

 

لباس


شستن این مدل لباس ها

 آب رفتن لباس بعد شست شویی  ک بسیار اتفاق ناخوشایندیست و برای اکثر ماها اتفاق افتاده است.  لباس های پنبه ای بیشتر از لباس های که الیاف مصنوعی امکان آبرفت در انها وجود دارد وهنگام شستن  لباس این موضوع کاملا قابل رویت است. این امر یکی از معایب لباس های پنبه ای به شمار میاید و شستن لباس های پنبه ای بسیار مهم است.
لباس های نخی و پنبه بیشتر ین آبرفت در انها اتفاق میوفتد اگر اولین شستنتان است بهتر است این نوع لباس را با آب سرد درون تشت قرار دهید و یکم شامپو بچه اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد بعد نیم ساعت بدون فشار دادن لباس آبکشی کنید میتوانید بعد شستشو با حوله آب لباس را بگیرید بعد بگذارید کامل خشک بشود. برای دفعات بعد اگر از لباس شویی برای لباس هاس حساس میخواهید استفاده کنید بهتر است با آب سرد و مدت زمان کم لباس شویی را تنظیم کنید.
لباس های پشمی اب رفته را میتوانید با این روش به وضعیت قبل برگردانید تشت را پر آب کنید و چند قاشق سرکه به آن اضافی کنید و و لباس های پشمی آب رفته را داخل اب بریزید و بعد اب بکشید.


آیا پارچه های کتان آبرفت دارند؟

پارچه های کتان به دو صورت طاقه پیچی می شوند. بعضی از تولید کننده ها زمان طاقه پیچی به پارچه بخار میدهند که این موضوع باعث جمع شدن پارچه می شود و درنتیجه زمانی که مشتری پارچه را خریداری می کند دیگر پارچه آبرفت ندارد، که البته این پارچه ها کمی هم گرانتر هستند. اما در نوع دوم که پارچه بدون بخار دادن طاقه پیچی می شود پارچه دارای آبرفت می شود.

 

 کتان

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.