نحوه شستشو و نگهداری لباس مخمل 

نحوه شستشو و نگهداری لباس مخمل 

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

هر نوع لباسی شرایط خاصی برای شست شویی و نگه داری از آن وجود دارد و اگر این موارد رعایت نشود باعث خراب شدن پارچه لباس شما خواهد شد لباس های مخمل نیز از این قاعده مستثنا نیستند و بیشتر نیاز به نگه داری و شست شویی درست دارند و شرایط خاصی برای نگه داری  از این نوع لباس وجود دارد  
به علت گران قیمت بودن این نوع لباس باید در نحوه شست شوی  و نگه داری آن دقت لازم را داشته باشید. 
در این مقاله درباره چگونگی نگه داری از این نوع لباس مطالبی  را خدمت شما ارائه میدهیم  تا سعی کنید با نحوه شستشو درست این نوع لباس از عمر لباس گران قیمت تان کاسته نشود  لطفا با نارسیا همراه باشید و این مقاله ای را تا انتها مطالعه کنید..

لباس مجلسی مخمل

کت مخمل


نحوه شست شو لباس مخمل با دست

بهتر است برچسب لباس را مطالعه کنید و مطابق آن لباس را شست شو دهید.
با این که شستن لباس مخمل مخصوصا پیراهن مجلسی مخمل  با دست کار سختی برای شما خواهد بود ولی این نوع لباس به علت حساس بودن آن باید با دست شست شو شود.
بهتر است از چنگ زدن این لباس مثلا شومیز و پیراهن مخمل یا کت و شلوار مجلسی مخمل  و یا مانتو کتی مخمل در حین شستشو با دست بپرهیزید و اگر نیاز به تمیز شدن زیاد دارد آن را قبل از شستشو خیس کنید تا لک ها راحتتر پاک شوند. بهتر است قبل از شستشو با دست آن را پشت رو کنید و با  آب سرد ومایع مخصوص بشورید و جای مناسب پهن کنید تا خشک شود.

لباس مجلسی مخمل

نحوه شست شو لباس مخمل با لباس شویی 

تا حد امکان لباس های مخمل خود را با دست شست شو دهید اگر میخواهید با لباس شویی شست شو انجام شود کمترین زمان را برای شست شو لباس مخمل تنظیم کنید  و دمای آب را روی کمترین درجه تنظیم کنید و بعد از شست شو به سرعت لباس را  از لباس شویی خارج کرده و پهن کنید و نگذارید لباس داخل ماشین لباس شویی بماند.

دمای مناسب برای شستن لباس مخمل

توجه داشته باشید که شستن لباس با دمای بالا عمر هر نوع لباسی را کم خواهد کرد  و برای شستن لباس های مخمل باید  بیشتر به این مورد  توجه کنید .
بهتر است برای شستن لباس های مخمل از آب سرد استفاده کنید اگر لباس کثیفی آن به حدی است که با آب سرد قابل شستن نیست با آب ولرم آن را شست شو دهید.

کت مخمل


شوینده مناسب 

بهترین شوینده برای این نوع لباس شوینده های ملایم است برای شستن لباس های مخمل مقدار کمی از شوینده استفاده کنید نهایت ۳قاشق برای شستشوی آن کافی خواهد بود  و از ستفاده زیاد مایع شوینده خود داری کنید چون این کار نه تنها باعث تمیزی بیشتر لباس های شما نخواهد شد بلکه باعث میشود لباس شما تمیز نشود .بهتر است  از پودر های شست شویی  لباس برای این نوع لباس استفاده نشود

آبکشی و خشک کردن

لباس های مخمل  معمولا با یکم شوینده کف زیادی به خود میگیرند دقت داشته باشید که لباس های مخمل را حسابی آبکش کنید تا کفی داخل لباستان نمانده باشد .
اگر میخواهید جای گیره های بند  روی لباسهای مخمل نماند و لباستان حالت نگیرد از پهن کردی روی بند رخت بپرهیزید و آن ها را روی جای صاف پهن کنید تا خشک شود.

پاک کردن لکه های روی لباس مخمل

بهتر است اگر لکی روی لباس های مخمل شما افتاد در اولین فرصت اقدام به  پاک  کردن آن کنید میتوانید لباستان را خیس کنید تا لکه قدیمی نشود بهتر است لکی که روی لباس افتاده رو پخش نکنید و یک دستمال مرطوب روی آن قرار دهید بعد اقدام به خیس کردن لباس ویا  شست شو آن کنید اگر لکه روی لباس قدیمی شود  پاک کردن آن بسیار سخت خواهد شد به هیچ عنوان از شوینده های قوی برای لباس های مخمل خود استفاده نکنید اگر لک چرب روی لباس شما افتاد میتوانید سریع از چند قطره مایع ظرف شویی کمک بگیرید.

نحوه اتو کردن لباس مخمل

بهتر است از اتو کردن لباس های مخمل خود خود داری کنید میتوانید برای صاف کردن چروک آن از بخار اتو کمک بگیرید اتو بخار را ۲اینچ  بالاتر از لباس نگه دارید و بگذارید بخار اتو به لباس شما نفوذ کند و از اتو کردن مستقیم به شدت بپرهیزید.
اتو کردن مستقم لباس های مخمل باعث آسیب به الیاف آن خواهد شد.
بهتر است لباستان را طوری قرار دهید که چروک نشود تا مجبور نباشید به فکر اتو کردن آن بیوفتید.

نگه داری از لباس های مخمل

لباس های مخمل به علت حساس بودن و همینطور قیمت بالای این نوع لباس باید در نگه داری آن  دقت زیادی  داشته باشید بهتر است این نوع لباس را در کاور قرار ندهید و در جای خشک و خنگ نگه داری کنید این نوع لباس را نباید تا کنید  و اجازه دهید داخل کمد جا برای نفس کشیدن این لباس خاص باشد.

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.