چند نکته برای انتخاب اکسسوری با لباس مجلسی - ترند ۲۰۲۲

چند نکته برای انتخاب اکسسوری با لباس مجلسی - ترند ۲۰۲۲

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

اگر بخواهیم اکسسوری را درست ترجمه کنیم و یا مفهوم آن را به خوبی منتقل کنیم، باید گفت که اکسسوری در واقع همان لوازم جانبی و زینتی - آرایشی است که به تنهایی شاید کاربرد چندانی نداشته باشد اما وجود آن‌ به عنوان بخش مکمل یک لباس مجلسی، یک لباس اسپرت و یک تیپ زنانه و مردانه شکیل بسیار مورد نیاز است. برای خرید لباس زنانه و عروس حتما از لباس های ما دیدن کنید.

اکسسوری قدمت بسیار طولانی دارد، شاید نتوان تاریخ مشخصی برای آن تعیین کرد. اما از زمانی که انسان برای زینت دادن به پوست خود و لباس‌های خود حتی از شاخ و برگ گیاهان یا پوست و شاخ حیوانات استفاده کرده است، در واقع به دنبال نوعی اثر بخشی و ایجاد جلوه زیبایی در خود بوده است.

بنابراین در این مقاله داریم، فواید اکسسوری را در ارتباط با موارد زیر بیشتر شرح دهیم:

  • اهمیت اکسسوری با لباس مجلسی
  • ست کردن رنگ اکسسوری با لباس مجلسی
  • ست کردن اکسسوری با مدل یقه لباس
  • اهمیت اندازه اکسسوری با توجه به مدل لباس
  • مطابقت رنگ اکسسوری‌ها با رنگ و فضای عروسی

 

 

اهمیت اکسسوری با لباس مجلسی

اصلا لباس مجلسی بدون اکسسوری جلوه زیبایی نخواهد داشت. این موضوع نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم بسیار مهم است.

ممکن است یک لباس مجلسی بسیار زیبا با پارچه‌ای گرانقیمت را خریده باشید و حتی آرایش زیبایی هم داشته باشید، اما این لباس برای تکمیل ظرافت خود نیازمند یک سری لوازم جانبی مثل گردنبند، گوشواره، دستبند، لاک، گل سر و خیلی از موارد دیگر دارد تا بتوانند، زیبایی شما را دو چندان کند.

علاوه بر زیبایی که لوازم جانبی برای ظاهر ما ایجاد می‌کنند، اگر  به درستی انتخاب شوند، می‌توانند برخی از معایب بدن و چهره را بپوشانند. مثلا استفاده از نقره جات سبک و تک به صورت نازک برای زنانی که قد بلندی ندارند و کمی هم چاق هستند، می‌تواند زیبایی اندام آن‌ها را بیشتر کند. یا برعکس استفاده از یک گردنبند یا دستبند کلفت و ضخیم برای افراد لاغر چه مرد و چه زن صحیح نیست و جلوه نامناسبی را به ظاهر آن‌ها می‌دهد.

اینجاست که باید به اهمیت اکسسوری با لباس مجلسی پی ببریم و متناسب با رنگ، با جنس و حتی دوخت لباس اکسسوری ناسب را انتخاب کنیم.

 

 

ست کردن رنگ اکسسوری با لباس مجلسی

ست کردن رنگ اکسسوری با لباس مجلسی جز موارد بسیار مهم در یک جشن و دورهمی است. این موضوع را باید دقت کنید که لباس شما با زیور آلات انتخابی کاملا ست باشد، یعنی خیلی ظریف و ساده نباشند که  هیچکدام یعنی نه لباس و نه اکسسوری به چشم نیایند و نه اینکه دارای تضاد باشند که ظاهر شلوغ شما شلخته و به هم ریختگی جلوه کند.

 

 

رنگ لباس مجلسی و نوع اکسسوری

اگر لباس مجلسی شما دارای رنگ تیره است، طبیعتا اکسسوری انتخابی شما باید متمایل به  روشن باشد. اگر مشکی باشد، معمولا بیشتر رنگ‌ها با مشکی همخوانی دارند. اما رنگ‌های دیگر باید کمی دقت کنید. یعنی اگر لباس شما روشن است، سعی کنید از آکسسوری‌های پر رنگ‌تر و تیره تر استفاده کنید

 

 

آرایش صورت همراه با لباس و اکسسوری

اما نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که آرایش چهره و آرایش بدن شما مثل تتو و استفاده از زیور آلات به نوبه خود یک آکسسوری ویژه به حساب می‌آیند که باید با لباس مجلسی شما ست باشند.

 اگر آرایش شما غلیظ است و به نحوی پر رنگ و لعاب است، سعی نکنید با اکسسوری سنگین و ضخیم آن را کامل کنید. بلکه بر عکس از اکسسوری کمتر و ظریف‌تر استفاده کنید. همچنین رنگ لباس مجلسی هر رنگی که هست باید متناسب با آن یک رنگ رژلب و رژگونه هماهنگ انتخاب کنید.

مثلا اگر لباس شما نارنجی، خرمالویی و یا قهوه‌ای شکلاتی است؛ می‌توانید از رنگ رژلب گلبهی استفاده کنید که یک ست بسیار زیبا برای فصل پاییز به حساب می‌آید.

بنابراین نیاز است که تناسب رنگ‌ها و مکمل آن‌ها را به درستی بشناسید تا ست کردن رنگ اکسسوری با لباس مجلسی خیلی سخت نباشد.

 

 

ست کردن اکسسوری با مدل یقه لباس

یکی از معیارهای دیگر برای انتخاب اکسسوری بر اساس یقه لباس مجلسی است. یقه لباس مجلسی انواع مختلفی دارد، مثلا طرح:

  • یقه هفتی
  • یقه گرد
  • یقه حلزونی
  • یقه کرواتی
  • یقه ایستاده
  • یقه بلیزری
  • و غیره..

هر کدام به یک نوعی طراحی و دوخته می‌شوند. برخی از ان‌ها ظریف هستند، برخی طراحی ضخیمی دارند و چون یقه به چهره بسیار نزدیک است، نیاز است تا سبک آرایش خود و اکسسوری‌های انتخابی مثل گردنبند، گوشواره را هماهنگ با آن انتخاب کنیم.

مثلا اگر یقه لباس مجلسی از نوع انگلیسی است و جنس پارچه‌ هم ضخیم و کلفت است، سعی کنید نوع آکسسوری نه خیلی نازک باشد و نه خیلی سنگین که از چند فرسخی به چشم بیاید. نوع رنگ انتخابی هم باید مکمل رنگ لباس و آرایش صورت شما باشد.

 

 

اکسسوری با یقه باز مثل یقه هفت

این نوع یقه به نوع پارچه هم بستگی دارد. اگر پارچه پر زرق و برق هست، یعنی زری‌دار و یا پولک‌دار است. نیازی به استفاده حتمی از گردنبند نیست. بلکه استفاده از گوشواره‌های بلند و کشیده به همراه یک دستبند مطابق با رنگ و اندازه گوشواره کافی است. اما اگر دوست داشتید که از گردنبند هم به عنوان اکسسوری استفاده کنید، دقت کنید که گردنبند نباید خیلی جلوه کند، یعنی کوچک و ساده باشد.

 

 

اکسسوری با یقه بسته

لباس مجلسی یقه بسته نیازمند اکسسوری ساده هست. مثلا گوشواره‌‌های شما باید یک رنگ مناسب نزدیک به رنگ لباس باشند و البته کشیده و سبک انتخاب شوند که به لباس یقه بسته بیشتر می‌آید. در عوض می‌توانید از یک گردنبند بزرگ استفاده کنید تا زیبایی گردن و چهره شما را بیشتر کند.

 

 

اکسسوری با لباس مجلسی با آستین بلند و با آستین کوتاه

هیچوقت فراموش نکنید که استفاده از دستبند با لباس مجلسی که آستین بلند دارد، اصلا درست نیست، در عوض بهتر است از گوشواره و گردنبند استفاده کنید، اکسسسوری که اندام شما را با لباس مجلسی آستین بلند کامل می‌کند، ابتدا یک انگشتر خوش زیور آلات به همراه گوشواره‌های متوسط و ساده است.

در مورد لباس مجلسی آستین کوتاه دستبند و گوشواره  است که خیلی خوب خودنمایی می‌کنند. بنابراین از دستبند و گوشواره‌های خوش رنگ و لعاب کمک بگیرید.

 

 

اهمیت اندازه آکسسوری با مدل لباس

مدل‌های لباس بسیار زیاد هستند، در کنار این مدل‌ها نوع پارچه‌ای که برای دوخت آن‌ها به کار رفته است، برای انتخاب اکسسوری بسیار مهم است. البته از طراحی دوخت هم غافل نشوید که هر دو یعنی طراحی و جنس پارجه برای انتخاب اندازه لباس مجلسی مهم هستند.

اگر لباس شما یک پیراهن بلند مجلسی از جنس گیپور است، طبیعتا نیاز به آکسسوری انگشتر، گوشوره یا دستبندی تقریبا سنگین دارد که تقریبا  ساده و سبک باشد تا در این نوع مدل لباس خود را نشان هد و ترکیب زیبایی خلق شود.

اگر لباس شما از نوع حریر هست و دوخت آن ظریف و باز است، سعی کنید از آکسسوری‌های ساده به همراه نگین و ظریف کاری‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید. مثل انگشتر ساده با نگین مرکزی یا مخلوط که برای این قبیل لباس‌ها با دوخت ظریف از جنس حریر مناسب خواهند بود.

 

مطابقت رنگ اکسسوری با رنگ و فضا عروسی یا مهمانی

رنگ و نوع اکسسوری در مجالسی مثل مجلس عروسی و یا مهمانی بسیار مهم است و به نحوی باید بیش از سایر مجالس خونمایی کند، به این دلیل که جشن بزرگی است، از قدیم پر زرق و برق و شکیل برگزار شده است و اگر دوست دارید در عین سادگی ظاهری جذاب و دلربا داشته باشید می‌توانید از اکسسوری‌های زیر استفاده کنید:

اکسسوری مروارید

اکسسوری مروارید می‌تواند بع عنوان زیور آلات استفاده شود. یعنی به شکل گردنبند، انگشتر از آن استفاده کنید و یا اینکه در لباس کار شده باشد که این نوع مدل لباس هم زیبا خواهد بود. منتهی مروراید خود به تنهایی ساده، شفاف و فریبنده است و  دیگر نیازی به استفاده از دیگر زیور آلات چون طلا و نقره نیست، سعی کنید از شلوغ کاری پرهیز کنید.

 

 

توربان

توربان یکی از اکسسوری‌های جذاب برای خانم‌های با حجاب است که برای مجالس بزرگ مثل عروسی قابل استفاده هستند و هر نوع فصلی هم می‌توانید خود را با آن‌ها زینت دهید.

توربان همان دستمال سر هست اما با طرح و تزیینات متفاوت که زیبایی شکیلی را به موها می‌دهد. حتی در بسیاری از مواقع از توربان سفید با جنس تور برای تزیین موهای عروس خانم‌ها استفاده زیاد می‌‌شود.

جهت سفارش لباس کلیک کنید

09104323348

نظرات کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید...
NARSIA

طراحی سایت :

شرکت ره وب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت مزون محبوب محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.